Terhesség - Fájdalomcsillapítók szedése

Kérdés:  38 éves nő vagyok, néhány hónappal ezelőtt volt egy spontán vetélésem, még nagyon korai volt a terhesség, mindössze 5 hetes. Ez volt az első.
A legutóbbi menstruációm augusztus 17-én kezdődött, normális 5 napos vérzéssel, a ciklusom hossza 25-26 napos szokott lenni. Sajnos az utóbbi 1,5 hétben egy nagyon csúnya és rendkívül fájdalmas hallójárat-gyulladással küzdök, amit csak erős fájdalomcsillapítók szedésével tudtam némileg enyhíteni (Cataflam, Algopyrin, Rubophen, Advil Ultra). Soha nem szoktam gyógyszereket szedni, néha nem is éreztem jól magam tőlük, de egyszerűen kibírhatatlan volt. Mára már elviselhetőbbé vált a fájdalom, de a fülcseppet (Ciloxan) még mindig alkalmaznom kell.
Mivel még nem jött meg a menstruációm (szeptember 10-én kellett volna) ezért, ha babát várnék, akkor a gyógyszerek lehetnek bármilyen hatással a magzatra?
Válaszát előre is köszönöm!

| terhesség, gyógyszerszedés
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2009 ;14(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  Ezek nem fokozzák a fejlődési rendellenesség előfordulási gyakoriságát, nem kell aggódnia.
Viszont menjen orvoshoz, hogy mi a helyzet.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a vérzéskimaradás okairól írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek, rendelőim címe és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel: dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerszedés és terhesség rovatban olvashatók.

2009-09-23 22:14:50
| terhesség, gyógyszerszedés

Web Design & Development Prowebshop