Terhesség alatti gyógyszerek

Kérdés:  Sajnos sikerült valahol összeszednem egy gombás fertőzést, miközben használtam a 3 napos Canesten hüvelytablettát (nekem ez vált be), kiderült, hogy terhes vagyok. Még nagyon kis terhes, mert csak az első menstruációm maradt ki, minden szokásos tünetet produkálok, és a tesztem is pozitív lett. Ennek persze nagyon örülök!
Rögtön megkérdeztem a gyógyszerészemet, hogy ez nem jelenthet-e problémát, azt mondta, hogy annyira kis százalékban található a tablettában a nem tudom mi, hogy ez nem árthat. Természetesen elmegyek orvoshoz, mert a 3 nap múltán sem szűnt meg a problémám, csak nagyon aggódom, hogy ez problémát jelenthet-e a kisbabára nézve? Ha további antibiotikumot kell használnom, ez nem gond? Mert, hát ezt a gombás problémát meg kell oldani, ez másképpen nem megy ugye, csak antibiotikummal?
Köszönöm!

| hüvelygyulladás, folyás, terhesség, gyógyszer
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2010 ;15(februári)   InforMed

Válasz:  A várandósság biztos megállapítása után tenyésztést kell végezni, a folyás pontos okának a kiderítésére.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a folyásról írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek, rendelőim címe és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel: dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerszedés és terhesség rovatban olvashatók.

2010-02-20 21:46:25
| hüvelygyulladás, folyás, terhesség, gyógyszer