Fogamzásgátló - Rossz tablettát vettem be

Kérdés:  25 éves vagyok, 6 éve szedek fogamzásgátlót, a Gracialt 2 éve. A múlt heti nyaralásom alatt az történt, hogy nem voltam elég figyelmes, és este a sötétben nem a nyilak szerint soron következő szerdai tablettát vettem be, hanem a másik "oldalon" lévő utolsó szombati tablettámat. A szerdait bennhagytam (mivel helyette a szombatit vettem be, az most hiányzik), azóta rendesen sorban beszedtem csütörtökön a csütörtökit, és így tovább péntek, szombat, vasárnap, hétfőit, még mai naptól, keddtől péntekig tudom szedni, mert ugye a szombatit már véletlenül bevettem.
A nyilaknak az a jelentősége, vagyis azért kell a napok, nyilak szerinti sorrendben haladnom, mert más a tabletták hormontartalma (a tabletták mind egyszínűek)? Voltunk együtt a párommal, nem tudom, így hogy szerdai helyett egy jóval későbbi (utolsó) gyógyszert vettem be, lehetek-e terhes? Felboríthatta ez az egy téves tabletta a hormonműködést (érezni semmi különöset nem érzek), illetve szombaton mit vegyek be (gondolom, a megmaradt szerdait ne)? Ha szombaton nem veszek be semmit, kell külön védekezni? Babát még 2-3 évig nem tervezünk.
Válaszát előre is köszönöm!

| fogamzásgátló
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2010 ;15(júliusi)   InforMed

Válasz:  Ez egy automatikus üzenet.
Kedves Olvasóm!
Jelenleg szabadságon vagyok, nem tudok válaszolni kérdésére. Ideiglenes segítségként olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél írottakat.
Remélhetőleg választ talál problémájára.
Szeptember 6-a után dolgozom, ha megkeres, szívesen segítek.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2010-09-05 00:28:42
| fogamzásgátló

Web Design & Development Prowebshop