Széntabletta és Yadine?

Kérdés:  Elég zűrös 2 hét van mögöttem, és sajnos elkövettem egy hibát. Yadine-t szedek több éve. Múlt vasárnap jelentkezett a megvonásos vérzésem. Az új levél első szeme szerdán volt esedékes. Aznap vizes hasmenésem volt, így vártam a bevételével. Éjfél körül bevettem, rá fél órára 5 szem széntablettát is, hogy nehogy a hasmenés miatt baj legyen a fogamzásgátló hatással.
Csütörtökön egyéb védekezés nélkül együtt voltam a férjemmel, mivel a hasmenés a széntabletta után nem jelentkezett már. Kiegészítő védekezést nem alkalmaztunk. Ma viszont azt olvastam, hogy a széntabletta kiiktatja a fogamzásgátlót, így olyan, mintha be sem vettem volna.
Ez igaz? Mitévő legyek? A csütörtöki együttlétből lehetek terhes? Mit csináljak? Megmaradhatott a fogamzásgátló hatás?
Előre is köszönöm mielőbbi válaszát, mert tényleg tanácstalan vagyok!

| fogamzásgátló, hasmenés
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2010 ;15(decemberi)   InforMed

Válasz:  Felesleges az aggodalma, Ön teljes biztonságban van! A tabletta a 7 napos szünet alatt is véd, tehát 1-2 szem kihagyása nem jelent semmit. (Esetleg vérzik.)
A széntabletta teljesen elavult és hatástalan. Miért nem Reasecet szed? Az nagyon hatásos.
Olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a tablettáról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2010-12-19 12:58:42
| fogamzásgátló, hasmenés

Web Design & Development Prowebshop