Terhesség - Cefalexin

Kérdés:  38 hetes vagyok, 1 héttel ezelőtt viszketett, beduzzadt és kissé túrószerű folyadék folyt alul. Elmentem orvoshoz, vett kenet, és kaptam rá hüvelytablettát és kenőcsöt, majd Cefalexin 500 mg antibiotikumot.
Ez az antibiotikum árt a babámnak? Próbálkoztam más orvosi tudakozó oldalon, ott az orvos azt írta árt, de nem indokolta, hogy miért. Nem értem, ha árt, akkor miért írták fel?
Angliában élek (London), 3 napja köhögök is, és lázam is volt. A köhögéstől és az orrfújástól kissé érzem a hasam, ugye ez sem árt neki? A lázra paracetamolt írtak ki, de közben azt olvasom a neten, hogy paracetamol tartalmú gyógyszerek károsak. Nem értek én már semmit, akkor mi a jó és mi a rossz? Tanácstalan vagyok, kinek higgyek?

| terhesség, gyógyszer
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2011 ;16(januári)   InforMed

Válasz:  Kollégám téved, nem árt a babának, egyik készítmény sem. A láz és a fertőzött szülőcsatorna (hüvely) viszont kockázatot jelent, gyerekágyi láz forrása lehet. Feltétlen szedje a gyógyszert, itt mi is adjuk a kismamáknak.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a várandósságról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerszedés és terhesség rovatban olvashatók.

2011-01-18 00:12:46
| terhesség, gyógyszer