Terhesség, gyógyszerek

Kérdés:  Utolsó menstruációm december 17-én volt, pozitív tesztet január 17-én csináltam. Aggódok amiatt, hogy a múlt héten (január 10-13.) beteg voltam. Belázasodtam estére, napközben pedig hőemelkedésem volt. Háziorvos szerint, valami vírust kaptam el és felírt Curam 375 mg és Ambroxol-Q tablettát. Ekkor még nem tudtam, hogy babánk lesz. A Curamból 12 db-ot az Ambroxolból 2 db-ot vettem be.
Ön szerint, káros lehet a magzatra?
Válaszát megköszönve!

| gyógyszer, terhesség
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2011 ;16(januári)   InforMed

Válasz:  Először azt kellene megtudni, hogy valóban babát vár-e! Orvos mondta, vagy a teszt? Az utóbbit ne vegye komolyan, csak orvos tud biztosat mondani.
A szedett gyógyszerek egyébként nem növelik a fejlődés rendellenesség kockázatot, nem kell aggódnia.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a vérzéskimaradás okairól írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek, rendelőim címe és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel: dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerszedés és terhesség rovatban olvashatók.

2011-02-04 21:00:44
| gyógyszer, terhesség