Depo-provera

Kérdés:  2010. márciusában kaptam meg az első Depo-provera injekciót, mert szoptattam és az orvosom ezt ajánlotta. November végén kaptam meg az utolsó adagot, de az injekció használata alatt sem és azóta sincs vérzésem.
Az orvosom felírta a fogamzásgátló tablettát, hogy kezdjem el ha megjön a menzeszem, de mivel még mindig nem jött meg. Óvszerrel védekezünk, ami egyszer kiszakadt 3 hete.
Ezután az injekció után mikor várható a vérzés? A kiszakadt óvszer miatt terhes lehetek? Azt is olvastam, hogy ezután az injekció után nem lehet teherbe esni jó ideig!
Válaszát előre is köszönöm!

| fogamzásgátló
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2011 ;16(májusi)   InforMed

Válasz:  Az injekció mellett SZÜNETEL A VÉRZÉS! (Nincs megvonásos vérzés, mint a tablettánál.) A normál ciklus csak 3-6 hónap múlva tér vissza (akár a tablettánál).
Sok nő pont a sok kellemetlenséget okozó havibaj elmaradása miatt szereti az injekciót, bár nagy előnye a kényelmes védelem. (Nincs minden este tablettaszedés.)
Orvos gyógyszerrel nagyon könnyen meg tudja hozni az említett első vérzést. Utána szedheti a tablettát. A kiszakadás miatt-szerintem - nem kell félnie.
A részletekről olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél az injekcióról írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek, rendelőim címe és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel: dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2011-05-11 00:03:32
| fogamzásgátló