Szoptatás - Azalia, menzesz lehetséges?

Kérdés:  Harmadik gyermekemet szoptatom, 6 hetes vizsgálat óta szedem az Azalia tablettát. Most 14 hónapos a baba, szopik. Betöltötte az egy évet, rá pár napra 7 napig tartó vérzésem volt. Folyamatosan szedem a gyógyszert, úgy ahogy az orvos mondta. Most viszont az előző vérzésem után újra elkezdtem vérezni, ami most a 13. napnál tart - egy-két nap kihagyással. A gyógyszert azóta is szedem, fájdalommentes, szagtalan, élénkpiros vérzés, néha rózsaszín.
Ez rendellenes? A rákszűrési eredményem az orvos szerint a legjobb. Most 33 éves vagyok, anyukámnak ennyi idősen már rendszertelen volt 13-14 nap közt volt a menzesze, 2-3 havonta.
Lehet genetika?
Válaszát előre is köszönöm!

| fogamzásgátlás, fogamzásgátló
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2012 ;17(augusztusi)   InforMed

Válasz:  Ez a tabletta előforduló mellékhatása. Valószínűleg kezd elmaradni a tejtermelés, és visszaáll a vérzés. Orvoshoz kell mennie!
Két lehetősége van:
1. Szoptat, de átáll a fogamzásgátló injekcióra (akkor nem tér vissza a vérzés).
2. Abbahagyja a szoptatást, és átvált másik tablettára (akkor a 7 nap szünet alatt lesz megvonásos vérzés).
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2012-08-21 05:42:18
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás

Web Design & Development Prowebshop