Fogamzásgátlás - Érdeklődés

Kérdés:  Az idén év elején voltam nőgyógyásznál amiatt, hogy nagyon rendszertelen a menstruációm. Egyik hónapban nem jött meg, a következő hónapban pedig kétszer is. Kiderült, hogy a petefészkemmel van egy kisebb probléma. Azt írták a papírra, hogy petefészek androgen túltermelés, és alacsony hormontartalmú fogamzásgátlót javasoltak. Zoely nevű gyógyszert kezdtem el szedni, és azóta is szedem. Hétfőn fogyna el a gyógyszerem, tehát már kedden nem tudnám beszedni. Csütörtökön tudnám újra szedni.
Nagy problémát okozna, ha a gyógyszert csak pár nappal később tudnám újra szedni a menstruáció után? A keddi és a szerdai nap esne ki.
Fontos tudni, hogy azóta nemi életet is élek. Először arra gondoltam, hogyha lehetséges, akkor hagynám, hogy a menstruációm két nappal tovább tartson, és utána szedném a gyógyszert.
Mihamarabbi válaszát előre is köszönöm!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2012 ;17(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  A tabletta a 7 napos szünet alatt is véd. Kezdheti 2 nappal később, de nem árt, ha kotont használnak abban a ciklusban.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a tablettáról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2012-09-28 06:14:26
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás