Fogamzásgátló hatása

Kérdés:  Az elmúlt héten betegség miatt több alkalommal előfordult, hogy hánytam egymást követő napokon. A fogamzásgátló tablettát este 8-kor szoktam bevenni, a hányás pedig másnap 12-2 óra körül fordult elő, általában ebéd után, ami 17-18 óra elteltét jelenti.
Aggódom, hogy mennyire befolyásolja ez a fogamzásgátló hatását? Felszívódik már ekkorra a szervezetemben? Eléggé biztonságot nyújt vagy pedig szükséges kiegészítő módszerekkel védekeznem? Ha igen, mennyi ideig?
Köszönöm előre a választ!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2013 ;18(júniusi)   InforMed

Válasz:  A fogamzásgátló tabletta a 7 napos szünet alatt is véd, így 1-2 db kihagyása legfeljebb vérzést okozna, de a gyógyszer már rég felszívódott. Tehát Ön továbbra is biztonságban van.
A fogamzásgátló injekciónak pont ez az előnye, háromhavonta kell adni, nem kell minden nap fejben tartani, nem gond egy hányás.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2013-06-19 10:24:21
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás