Menstruációs zavar

Kérdés:  42 éves, három gyermekes anya vagyok. A harmadik gyermekem születése óta, 7 éve szedem a Lyndinette 20 tablettát. Az utóbbi két hónapban nem volt vérzésem csak barna, sűrű váladék 3-4 napig.
Mi lehet az oka? Kell vele foglalkozni? Nem történt semmi rendkívüli, megrázó esemény. Görcseim soha nem voltak. Soha nem volt gondom a fogamzásgátló tablettákkal, rákszűrésen voltam márciusban, minden rendben volt.
Előre is köszönöm a válaszát!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2013 ;18(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  Nincs teendő, a tablettát sok nő épp a minimális vérzés miatt szedi, pedig nincs is partnere. Az injekció pedig pont a vérzés teljes hiánya miatt kedvelik.
DE: 40 felett tilos a két komponensű tabletták szedése!
Váltania kellene, én a fogamzásgátló injekciót javaslom, azt 50 éves korig használhatja.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat. A tabletták csökkentik a vérzést, sok nő - noha nincs partnere - ezért szedi.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2013-10-27 03:09:29
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás