Fogamzásgátlás, terhesség

Kérdés:  4,5 éve szedek fogamzásgátlót, 3 éve Yasminellét. Az elmúlt időszakban nem csúszott semmi hiba a tabletta rendszeres szedésébe, azonban a 2-3. hét fordulóján sajnos 2-3 nap alatt többször is ment a hasam (nem tudom mi lehetett az oka, nagyon ritkán történik velem ilyen). Meg sem fordult a fejemben, hogy ez problémát okozhat, mivel ha jól emlékszem, közvetlenül a tabletta bevétele után történt.
A 2. hét vége óta nagyon feszülnek a melleim - a szokásosnál sokkal kellemetlenebbül. A 3. héten többször is voltam együtt a párommal.
Most a tablettamentes időszak harmadik napjában járok, sajnos még nem jött meg a menzeszem. Mintha az elmúlt időszakban lenne egy olyan tendencia, hogy szépen lassan a tablettamentes időszakban egyre későbbre csúszik a menzeszem, de még sosem volt olyan, hogy a 3. napnál későbbre csúszott volna. Illetve most nem is görcsöl a hasam egyáltalán, noha általában két nappal a menzeszem előtt szoktam ezt érezni.
Ma délután, a nyugalom végett csináltam egy terhességi tesztet - ami negatív lett - noha gondolom, hogyha az utolsó héten estem volna teherbe, még korai lenne a tesztelés.
Van okom aggódni? Lehetséges, hogy terhes vagyok? Mi lehet az oka annak, hogy előre láthatólag sokat késik/elmarad a menzeszem? Mi a teendőm?
Nagyon várom a válaszát!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2014 ;19(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  A fogamzásgátló tabletta a 7 napos szünet alatt is véd, 1-2 db kihagyása legfeljebb vérzést okoz. Tehát Ön továbbra is biztonságban van.
A fogamzásgátló injekciónak pont ez az előnye, 3 havonta kell adni, nem kell minden nap fejben tartani, és a hasmenés sem zavarja.
A szünetben egy művérzés van (nem menstruáció), amit a tabletta abbahagyása okoz. Kimaradását nem kell tragikusan felfogni, de nem árt, ha önmaga megnyugtatására az új csomag elején elmegy vizsgálatra.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
A tabletták egyébként is csökkentik a vérzést, sok nő - noha nincs partnere - ezért szedi.
Ha megkeres, szívesen segítek, címem és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2014-09-30 05:58:44
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás