Fogamzásgátló hatása

Kérdés:  Iamna nevű fogamzásgátlót szedek. Januárban a 14. tabletta szedésénél egy gyulladásos megbetegedés miatt 4 napig kórházban voltam. Betegségem több napig tartó magas lázzal járt. A kórházban intravénásan, utána szájon át antibiotikumot kaptam. A kúra két hétig tartott. Megvonásos vérzésem akkor 5 nappal korábban jött meg.
Február elején levertség miatt orbáncfű-teát ittam pár napig. Később azt olvastam, ez befolyásolja a fogamzásgátló felszívódását, így abbahagytam a tea fogyasztását. Kedvesemmel aktív nemi életet élünk.
Most a ciklusom közepén három-négy napig tartó pecsételő vérzést tapasztaltam. Az elmúlt napokban gyakran érzem rosszul magam, erős hányingert érzek.
Várandósság kialakulhatott?
Válaszát előre is köszönöm!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2015 ;20(februári)   InforMed

Válasz:  A fogamzásgátló tabletta a 7 napos szünet alatt is véd, hatását hormonális gyógyszer nem befolyásolja. Elvileg Ön továbbra is biztonságban van. Ettől függetlenül nem árt egy vizsgálat és tesztet is nézzen. (Most egyébként divat a hányás és hasmenés az influenza kapcsán.)
A fogamzásgátló injekciónak pont ez az előnye, 3 havonta kell adni, nem kell minden nap fejben tartani, és a hasmenés sem zavarja. Nem lenne jobb áttérni?
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek, címem és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2015-03-02 03:28:34
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás