Tanácstalanul

Kérdés:  6 hete (02. 17.) esemény utáni tablettát kellett bevennem, rá négy napra vérzésem is volt, azóta viszont nem menstruálok. A legutolsó rendes ciklusom 02. 06-án kezdődött. Azóta egyszer éltem nemi életet (03. 19.) védekezés nélkül.
Ma voltam orvosnál és azt mondta, hogy a méhnyálkahártyám megvastagodott, ami terhességre vagy menstruációra is utalhat. 2 hét múlva kontrollra kell mennem.
Mi tévő legyek? Menjek el egy másik orvoshoz, hátha ő többet lát? Csináltam tesztet is, mind negatív lett. Ezért gondolom, hogy az esemény utáni tabletta hatásos volt, viszont lehet, hogy az utolsó együttlét során teherbe estem? Ebben az esetben már amiatt vastagodott volna meg a méhnyálkahártyám?
19 éves multam idén. Escapelle nevű gyógyszert kaptam.
Válaszát előre is köszönöm!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2015 ;20(márciusi)   InforMed

Válasz:  A vérzés kimaradásának a klimax előtt 3 oka lehet:
- terhesség
- méhen kívüli terhesség
- hormonzavar
Hogy az adott esetben melyik a vérzés elmaradásának oka, azt orvos tudja eldönteni. A kimaradás utáni 10. napon a normál terhességet általában ki lehet mutatni. Ez a leggyakoribb magyarázat.
Sajnos sokszor nehéz az igazságot kideríteni. Gyógyszeresen meg kellene hozni a vérzését.
A jövőre nézve pedig - akkor is, ha nincs állandó partnere - az izgalmak elkerülésére nagyon ajánlom a tablettaszedést. Akkor nem kell idegeskednie.
Bővebb segítségért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Ha megkeres, szívesen segítek.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2015-03-31 18:56:15
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
hirdetés