Terhesség fogamzásgátló szedése mellett?

Kérdés:  Március elején, a menstruációm első napján kezdtem szedni a Mirabella fogamzásgátlót, minden szemet időben és hiánytalanul bevettem. A harmadik hét végén, más védekezési mód nélkül voltunk együtt a barátommal. Rá három nappal, a gyógyszerszünet 3. napján meg is jött a menstruációm, ami 4 napig tartott. A menstruáció után egy nappal kevés barnás folyásom volt, ami azóta el is múlt.
Lehetséges, hogy mégis terhes vagyok? Nagyon aggódom, nem bízom a tablettában. Ön szerint biztos a védelem?
A választ előre is köszönöm!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2015 ;20(áprilisi)   InforMed

Válasz:  Abszolút biztos! Felesleges a félelme.
A fogamzásgátló tabletta a 7 napos szünet alatt is véd, 1-2 db kihagyása legfeljebb vérzést okoz. Tehát Ön továbbra is biztonságban van.
A fogamzásgátló injekciónak pont ez az előnye, 3 havonta kell adni, nem kell minden nap fejben tartani, s a hasmenés se zavarja.
Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat. A tabletták csökkentik a vérzést, sok nő - noha nincs partnere - ezért szedi.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2015-05-04 22:14:36
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
hirdetés