Terhesség fogamzásgátló mellett

Kérdés:  A barátnőm (23 éves) a Yasminelle nevezetű fogamzásgátló tablettát szedi körülbelül 4-5 éve.
Két hete, amikor elmúlt a menstruációja, rá pár napra lefeküdtünk egymással és elmentem benne. A gyógyszert rendszeresen szedi, ritkán fordul elő, hogy elfelejti bevenni a reggeli vagy esti adagot, de azt eddig mindig 12 órán belül pótolta.
Mennyi annak az esélye, hogy a gyógyszer szedése mellett teherbe esik valaki? Ugyanis a múlt héten jelentkeztek olyan tünetek, hogy rövid időre rá jön egy kis szédülés, émelygés és gyakori vizelési ingert érez.
Ezek a tünetek még most is tartanak. Vajon a terhesség első jelei lehetnek? Viszont a mai napon kezdett el dolgozni és mondta, hogy kicsit izgul és ideges amiatt, hogy munka miatt kevesebbet tud velem találkozni, és hogy kicsit gyomoridege van a kezdés miatt.
Kiválthatja az idegeskedés is ezeket a tüneteket? Ön mit javasol? Várjuk meg a következő menstruációt? Vagy vegyünk egy terhességi tesztet addig?
Üdvözlettel!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2015 ;20(májusi)   InforMed

Válasz:  Nagyon valószínűtlen a terhesség, de szerintem legegyszerűbb, ha barátnőjét elviszi vizsgálatra. Én nem hiszem, hogy gond legyen, de ez a korrekt.
Ami a jövőt illeti, feledékeny barátnője jobb lenne, ha tabletta helyett a 3 havonta adandó injekcióval védekezne. Azt könnyebb fejben tartani és az én betegeim nagyon szeretik.
Olvassák el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
He megkeresnek, szívesen segítek.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2015-05-26 21:13:42
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
hirdetés