Összekevert fogamzásgátlók, probléma?

Kérdés:  21 éves vagyok, 5 napig szedtem a Ciprinol nevű antibiotikumot, 3 nap múlva elkezdtem az első fogamzásgátlómat szedni a menstruációm 2. napjától a Jangee 3 mg/0,02 mg fogamzásgátló tablettát. (A betegtájékoztató szerint 7 napig kiegészítő védekezést kell alkalmazni.) DE a 2. szem gyógyszer beszedése után kiderült, hogy rossz fogamzásgátlót adtak ki nekem. Szóltak, hogy másnap menjek el a jó gyógyszerért a JANGEE 3 mg/0,03 mg tablettáért. A folyamat nem szakadt meg, a menstruációm 4. napjától már a jó gyógyszert szedem.
Ebből a kis kavarodásból lehet probléma? Mikortól alakul ki a védettség, az első vagy a második gyógyszer szedésétől számított 7 nap után? Vagy már csak a 2. levéltől leszek védett? Probléma, ha az egyik nap a megszokott időtől egy órával hamarabb másnap pedig egy órával később vettem be a tablettát?
Válaszát nagyon szépen köszönöm!

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás, fogamzásgátló injekció
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2015 ;20(júliusi)   InforMed

Válasz:  Ne aggódjon, a védelem folyamatos maradt, nem lesz semmi baj, nyugodtan folytassa a szedést. A tabletták hatásmechanizmusa az eltérő összetétel ellenére teljesen hasonló. Nem kell kiegészítő védekezés.
Bővebb infóért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat. Az én betegeim az injekciót szeretik nagyon, az nagyon kényelmes.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2015-07-30 20:06:53
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás, fogamzásgátló injekció
hirdetés