Menstruáció 1 napig

Kérdés:  2 éve szedek fogamzásgátlót és mellette még megszakítással is védekezünk mindig. Múlt hónapban pontosan jött meg a menstruációm, de csak 1 napig tartott.
Mi lehet az oka?

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2017 ;22(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  Ez előfordul, ne gondoljon rosszra.
A tabletta álterhességet idéz elő. (=A kismamák pedig ugye nem menstruálnak...) A tablettát 3 hetente abbahagyatják, leesik a hormonszint és fellép egy megvonásos vérzés. (=Aminek semmi köze a menstruációhoz, ha 10 nap múlva hagyja abba, akkor 10 naponként vérzik.)
Az USA, Kanada hölgyei injekcióval védekeznek, amellett egyáltalán nincs vérzés. Szerintük a vérzés zavarja a női önmegvalósítást (=a nők a vérzés időpont rabjai) és csak akkor akar vérezni, ha majd babát akar.
Javaslom, bővebb felvilágosításért nagyon figyelmesen-olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
A vérzést könnyű visszahozni, de ezt akkor javaslom, ha szülni akar.
Üdvözlettel:
Petróczi dr.

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2017-09-25 01:53:34
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás