Menstruáció késése

Kérdés:  Körülbelül 8 éve szedek fogamzásgátlót, eddig semmi problémám nem volt, viszont a jelenlegi szüneteltetéskor nem jött meg.
Megvagyok fázva kb. 5 hete már. Szedtem antibiotikumot is, lehetséges, hogy emiatt nem volt menstruációm?
Vettem terhességi tesztet is, azt mutatta, nem vagyok terhes.
Mit tegyek? Folytassam a gyógyszert vagy hagyjam abba és forduljak orvoshoz?

| fogamzásgátló, fogamzásgátlás
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2017 ;22(novemberi)   InforMed

Válasz:  Menjen el orvoshoz, de biztos, hogy nem terhes.
1./ a tabletta álterhességet idéz elő (=a kismamák pedig ugye nem menstruálnak...)
2./ a magyar nők szemben pl. az USA, Kanada hölgyeivel szeretik a havibajt, ezért a tablettát 3 hetente abbahagyatják, leesik a hormonszint és fellép egy megvonásos vérzés. (=Aminek semmi köze a menstruációhoz, ha 10 nap múlva hagyja abba, akkor 10 naponként vérzik.)
Önnél is majd legközelebb megjön, de nem árt egy vizsgálat.
Bővebb felvilágosításért nagyon figyelmesen-olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Mindent meg fog érteni!
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Fogamzásgátlás rovatban olvashatók.

2017-11-23 22:07:21
| fogamzásgátló, fogamzásgátlás