Fogamzásgátló felszívódása

Kérdés:  Tisztelt Doktor Úr! Nem rég kezdtem fogamzásgátlót szedni, pontosan csütörtök este 9-kor a szokott időben vettem be a 7. tablettát az első levélből. A menstruációm első napján kezdtem el szedni, tehát tudom, hogy a védettség fennáll. Azonban másnap reggel pénteken 7 óra körül (tehát 11 órával a tabletta bevételét követően) hasmenésem volt, és nem vagyok benne biztos, hogy a gyógyszer felszívódott-e már. Hozzáteszem bőséges vacsora után történt a bevétel, talán ez lassíthatta a lebontást. Van okom aggódni a védettség gyengülése miatt? Köszönöm válaszát!

| fogamzásgátló
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2019 ;25(februári)   InforMed

Válasz:  Semmi ok az aggodalomra, a védelem tökéletes!
Magyarázatért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.
Üdvözlettel:
dr. Petróczi István

2019-02-11 01:17:20
| fogamzásgátló