Vérzés aktus után

Kérdés:  Tisztelt Doktor Úr! 28 éves nő vagyok. Körülbelül egy hónapja van új partnerem. Az együttlétek után (általában heti 1 hétvégi alkalom) szinte mindig vérzést tapasztalok. Az aktus közben nem lép fel semmilyen éles fájdalom vagy kellemetlenség, hanem az együttlét másnapján tapasztalok alhasi görcsöt és egészen minimális vért (nem folyik, csupán a wc papíron látom, hogy nyomot hagy). Ez általában 1-2 napon belül el is múlik. Decemberben hagytam abba a Mercilon nevű fogamzásgátló szedését 12 év után. Ezt követően 30 napra volt egy hosszú és fájdalmas, de normálisnak nehezhető menzeszem, majd azt követően a hétvégéket követő 1-2, esetleg 3 napos vérzések az aktus után. Mivel az aktus után fellépő fájdalom nagyon hasonlít a menstruációs görcsökre, nem tudom eldönteni, hogy a vérzés teljesen normális és a fogamzásgátló hiánya által fellépő hormonális változásoknak köszönhető, vagy az új partnerrel áll összefüggésben. Jelenleg külföldön élek, ezért csak az esetben keresnék fel szakorvost, ha ezt feltétlenül indokoltnak látja (az anyagi és nyelvi nehézségek miatt). Köszönöm!

| fogamzásgátló, vérzés szex után
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2019 ;25(februári)   InforMed

Válasz:  Nagy csacskaság volt a tabi abbahagyása!!! Azt akkor hagyja abba egy nő, amikor gyereket akar, vagy belép a klimaxba. (Utóbbi Önnél még nem aktuális. ☺)
Folytatni kellene a szedést.
Aggodalomra ad okot viszont a szex utáni vérzés. Mikor volt rákszűrésen?
Európából Magyarország másfél óra, nem lenne okosabb hazafutni orvoshoz?
Üdvözlettel:
Petróczi dr.

2019-02-24 19:57:36
| fogamzásgátló, vérzés szex után