Fogászati kezelés terhesség alatt

Kérdés:  Tisztelt Doktor Úr! Épp fogászati kezelés alatt állok, gyökérkezelték kétszer a fogam, ciszta van a gyökerénél. Eközben kiderült, hogy várandós vagyok, kb. 5 hetes, viszont a fogam elkezdett fájni a kezelés után. A fogorvos holnapi napon ismét kezeli a fogam, antibiotikumot is írna fel, viszont penicillin érzékeny vagyok, kérte, hogy egyeztessek a nőgyógyászommal. A nőgyógyászomhoz jövő hétre kaptam csak időpontot, telefonon annyit mondott, hogy a Dalacint, amit a fogorvos felírna, csak akkor szedjem, ha muszáj, ezt neki kell mérlegelnie. Nagyon félek, nem tudom mivel csinálnék nagyobb bajt, így is hosszas próbálkozás után estem teherbe. Okozhat problémát ez az antibiotikum? Köszönöm

| terhesség és antibiozikum
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2021 ;27(május)   InforMed

Válasz:  Így meg esetleg kihúzzák a fogát…… Sajnos kivétel nélkül minden antibiotikumra rá van írva, hogy kismamák nem szedhetik…. (A penicillinre is.) Szerintem minimális az esély a rendellenességre. Fejlődési rendellenesség szakember tud pontos esélyt mondani. Üdvözlettel: Petróczi dr.

2021-05-02 12:20:03
| terhesség és antibiozikum
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop