Menstruáció késése

Kérdés:  Tisztelt Doktorúr! Lassan 4 hónapja szedem a Belara fogamzásgátlót, elsősorban azért, mert előtte nagyon rendszertelen volt a menstruációs ciklusom, másodsorban pedig a fogamzásgátló hatása miatt. Eddig mindig pontosan és rendszeresen szedtem, azonban a ciklus utolsó, 21. tablettáját pár napja elfelejtettem bevenni. Rá 3 napra kellett volna megjöjjön, hiszen amióta szedem, azóta pontosan tartotta a 28 napot. Most viszont 3 napja késik. Ezt okozhatja az az egy darab be nem vett tabletta? Van okom az aggodalomra? Köszönöm szépen!

|
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2019 ;25(szeptember)   InforMed

Válasz:  A tabi a 7 napos szünet alatt is véd! Ezért 1-2 darab kihagyása nem állítja vissza a peteérést. 7 nap után folytassa a szedést, de esetleg menjen el vizsgálatra. Ha rendesen szedte a többit, akkor nagyon hihetetlen a terhesség…. A jövőre nézve nagyon ajánlom a 3 havonta adandó abszolút biztos injekciót. Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a tablettáról és az injekcióról írottakat. Üdvözlettel: dr. Petróczi István

2019-09-10 10:44:47
| fogamzásgátló