Mi lehet a probléma?

Kérdés:  Tisztelt doktor úr! 21 éves vagyok, kb. 16 éves korom óta szedtem a Symicia nevű fogamzásgátlót. Áprilisban a doktorommal közösen megbeszéltük, hogy abbahagyom fél évre. Ezután 30 majd 46 napra jött meg, jelenleg 57. nap és semmi. Tegnap hasi ultrahangon voltam, mert néha hasító érzést érzek a medencémnél. Nem talált semmit a doktornő, 8 mm-es tüszőket látott, ami a ciklus 56. napján gondolom nem jelent túl jót. Amióta abba hagytam a gyógyszert, egészséges életmód és mozgás mellett 4 kg-ot híztam. A szőrösödéssel eddig is problémám volt (hasi tájékon es a mellen) de lehet, hogy fokozódott a probléma. A kérdésem az lenne, hogy Ön milyen vizsgálatokat javasolna, hogy kiderüljön, mi a baj, hova menjek? Gyereket jelenleg nem szeretnék, de 2-3 év múlva már van rá esély. Gyógyszerszedés előtt a ciklusom normális volt és már 11-12 évesen menstruáltam. Előre is köszönöm a válaszát.

| PCOS
| : Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2021 ;27(szeptember)   InforMed

Válasz:  A fogamzásgátló tabletta/injekció „lejegeli” a petefészkeket, megóv egy csomó betegségtől. Az Ön esete is erre példa. Most a megoldás: a vérzés meghozatala után a tabletta folytatása, amíg szülni nem akar. (Ezt minél korábban javaslom.) Ha marad a jelenlegi helyzet, esély van rá, hogy elcisztásodnak a petefészkei. (PCOS) Ha babát akar, helyre kell állítani a petefészekműködést.-Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a PCOS-ről valamint a fogamzásgátló tablettáról írottakat.-Üdvözlettel: dr. Petróczi István

2021-09-13 12:02:40
| PCOS
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">

Web Design & Development Prowebshop