Pocakosodom és zavar

Kérdés:  Jelenleg 27 éves vagyok, egyre inkább lassul az anyagcsere is - így tudom. Gyerekkorom óta focizok (16 éven keresztül). Sajnos 2 éve annyira szúrt a térdem, hogy félbehagytam a sportot. Kaptam a térdembe injekciót, pihentettem is. Kispályázni kezdtem, de 3 hónap után elkészültem végleg. Jelenleg ott tartok, hogy a 80 kilós súlyom elhagytam és 93 kilós lettem. Lehet, jobban passzol a 190 centihez, de zavar, hogy a pocakom egyre kerekebb, ahogy a fenekem is. Biciklivel járok dolgozni, ami napi 10 kilométer biciklizést jelent! Ezen felül álló munkát végzek, így hétköznap annyira elfáradok, hogy esélyem sincs mozogni. Valószínű, hogy a táplálkozásom sem az igazi, nem vagyok nagy húsevő - nagyon válogatós vagyok. Sajnos a térdem terhelésre szúr. Orvosok mondanak minden félét, de műttetni nem szeretném, viszont minden második abba akar rántani. Addig jobb, amíg nem engedek nekik. Tartok tőle piszkosul.
Szóval, jelen esetben, hasról és fenékről hogyan fogyhatok?

| táplálkozás, kalória
| Perjés, Y.; Az Orvos válaszol - Perjés Yvette 2009 ;14(májusi)   InforMed

A túlsúly és az elhízás az energiabevitel és az energiafelhasználás közötti egyensúly zavara következtében lép fel. Az energiabevitel növekedése - ha nem követi fokozott energialeadás - zsírlerakódáshoz, azaz elhízáshoz vezet. A bevitel azonos szintje mellett, az energialeadás csökkenését is óhatatlanul súlygyarapodás követi.
Az Ön esetében ez az egyensúly bomlott fel, amikor hirtelen abbahagyta az aktív sportolást és étkezési szokásain nem változtatott, nem csökkentette a bevitt kalóriák számát.
A mozgásszegény(ebb) életmód és a számtalan plusz kiló - különösen hasi tájékon - szív- és érrendszeri problémákhoz, illetve diabéteszhez vezethet és a térdére is fokozott terhet ró. Szerencsére önmagában a kisebb mértékű túlsúly nem okoz problémát, ha valaki sportol és egészségesen él. Ezért mindenképpen folytatnia kellene a sportolást. A dinamikusabb, a test több izomcsoportját egy időben igénybe vevő ciklikus mozgások a has fogyasztásához is eredményesen járulnak hozzá. Csak térdkímélő sportok jöhetnek számításba, így természetesen nem szabad focizni, rögbizni, kosarazni, de például kocogni és teniszezni már igen, a kerékpározás és a vízben végzett torna (aquafitnessz) pedig kifejezetten javasolt.

Kapcsolódó cikkek az Egészséges táplálkozás rovatban olvashatók.

2009-05-18 00:15:35
| táplálkozás, kalória
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop