GPT érték

Kérdés:  Párom a lábköröm gombájára Terfin nevű gyógyszert szedett 3 hónapig. Elküldték vérvételre, ahol az alábbi értékek születtek: GPT 74 (41), GOT 32 (40), GGT 41 (8-61)
Mivel a doktornőnkkel most nem tudunk beszélni, mert szabadságon van, szeretnénk az Ön segítségét kérni. Eltérő értéket mutat a GPT, ami 71 a 41-es referencia értékhez. Nagyon magas ez az érték?
Úgy olvastam, hogy ez májbetegségre utal. A gyógyszer elhagyása után vissza fog ez állni? Mit tudunk tenni, hogy minél előbb visszaálljon? Akkor most nem szedheti tovább ezen gyógyszert?
Köszönettel várom segítő válaszát!

| gyógyszer, mellékhatás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2009 ;14(októberi)   InforMed

Válasz:  Nem vészes a májenzim emelkedés, de jelzi, hogy jó lenne már abbahagyni a körömgomba elleni szert. Szerencsére az értékek ezután maguktól rendeződnek. Egy körömelváltozás miatt nem érdemes a máját veszélyeztetni.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerek rovatban olvashatók.

2009-11-08 17:57:07
| gyógyszer, mellékhatás