Reflux elleni gyógyszer mellékhatása?

Kérdés:  Súlyosbodó refluxom miatt felkerestem két hete a háziorvosomat. A panaszaimra erősebb Pariet 20 mg-os gyógyszert írt fel nekem. Természetesen betartom az ilyenkor kötelező étrendet, csak lúgosító ételeket eszem, zöldségeket, gabonákat. A minap a székletem teljesen zöld színű volt, olyan, mint a spenót. Ilyen még sohasem volt. Lehet a zöld széklet a Pariet mellékhatása, vagy esetleg a zöldségek okozzák? Nem ettem túl sok zöld színű zöldséget, de pár napja ittam egy kevés búzafű-levet.

| gyógyszer, mellékhatás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2009 ;14(novemberi)   InforMed

Válasz:  Kérem, ne vigye a diétát túlzásba, mert az is ronthatja az állapotát. A széklet minden valószínűséggel a diétától zöld, semmi köze a gyógyszerhez. Baj akkor van, ha a széklet olajos fekete, mert akkor akár az alapbetegségből eredő nyelőcső- vagy gyomorvérzés jele is lehet. Amennyiben ilyet észlel, azonnal menjen orvosához vissza.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerek rovatban olvashatók.

2009-11-29 18:12:46
| gyógyszer, mellékhatás

Web Design & Development Prowebshop