Fogyókúra - Sürgős önvédelmi kérdés

Kérdés:  Kerek egy hete kezdtem fogyókúrába, két hét alatt szerettem volna 10 kg-ot leadni. Elég valószínű, hogy majdnem null-diétáról van szó - kb. 150 kcal-át viszek be naponta (gyümölcs, zöldség, vagy tojás zöldséggel, vagy sajt zöldséggel), napi egyszeri étkezéssel (vacsora).
Az egyik, ami aggaszt, hogy már a 2. vagy 3. naptól kezdve nagyon ki van száradva a szám, szinte semmi nyál nem termelődik. Ilyennel eddig nem találkoztam.
A másik, hogy már akkor is erősen szédülök, ha lehajolok, vagy ha székről állok fel, és a légzésem is nehezebbé vált - ennek okát sürgősen kéne tudnom!
Érdekesség, hogy -4 kg-nál sikerült elakadnom - 3 napja nem megy lejjebb a súlyom. Néhány éve, már magam sem tudom, hogy hogyan, de egy hét alatt 7 kg ment le rólam - akkor rendesen ittam gyümölcsturmixokat, ettem gyümölcsöket, zöldséget is, nem számított a mennyiség, kalóriaként vittem be dobozos gyümölcsleveket, energiaitalt - ezért gondoltam, hogy most még eredményesebb lehetek - hát nem jött be!
Már bánom, mert ha áttérek egy egészségesebb, biztonságosabb diétára, máris hízom vissza, amit eddig nem kis kínlódással sikerült leadnom (kínlódás alatt ezeket a tüneteket értem). Valójában étrendváltoztatással akarom folytatni, ezért kérdésként felmerül az is, hogy ha végeztem ezzel az agyament kúrával, és átállok pl. a testkontroll elfogadhatóbb változatára, akkor számíthatok rá, hogy a gyorsan elvesztett kilók néhány nap alatt visszavándorolnak, de ugyanakkor hosszútávon sikerül behangolni magam egy egészséges testsúlyra?
Megjegyzem, a mozgás nem marad el - talán most is az a legveszélyesebb, hogy naponta végzek olyan mozgást, amitől izomlázam van - és tartok tőle, hogy egyszer sikerül elájulnom, vagy nagyon károsodnak az izmaim, vagy a szívem. El kelne némi jó tanács a továbbiakat illetően.
Válaszát előre is nagyon köszönöm!

| fogyókúra, diéta
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2010 ;15(áprilisi)   InforMed

Válasz:  Már számtalan alkalommal megírtam, hogy valóban "agyament" diétával nem lehet tartós eredményt elérni. Heti fél kiló az, amit célszerű elérni. Minden más gyorsan "visszajön", vagy komoly egészségügyi problémákhoz, például ájuláshoz, egyéb hiánybetegségek kialakulásához vezethet. A kiegyensúlyozott, tehát zsírt, szénhidrátot és fehérjét is tartalmazó diétát minden alkalommal bő ásványvíz vagy akár csapvíz ívással és vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmazó multivitamin szedésével kell kiegészíteni. De az ívást se kell túlzásba vinni, napi 1½- 2 liter bőven elegendő. A testedzést pedig szintén csak ésszerű határok között szabad végezni. Így tartós lesz a testsúlycsökkenés.

Kapcsolódó cikkek az Elhízás, fogyókúra rovatban olvashatók.

2010-05-06 02:18:19
| fogyókúra, diéta