Vérnyomásesés 2010

Kérdés:  59 éves nő vagyok. 10 évvel ezelőtt beleértem a változó korba, többek között a vérnyomásom is megemelkedett kb. 145/90 értékre. Ezidáig a szedett gyógyszerrel kb. 135/85 körüli értéken rendeződött. 2 hónapja vérnyomásom lecsökkent 120/75 körülire. Azóta gyengeségérzésem van, nekem úgy tűnik, ez az érték kissé alacsony nekem, azóta rossz a közérzetem.
Csökkentsem a gyógyszeradagomat? Reggel 1 szem Concor 5-öt és 1 szem 12,5 mg. Tensiomint szedek. Gondoltam, elfelezem a Tensiomint. Megpróbálhatom? Mi okozhatja ez esetben a vérnyomásesést?
Várom szíves válaszát!

| vérnyomás, gyógyszer
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2010 ;15(novemberi)   InforMed

Válasz:  Valóban elegendő lehet a bisoprolol (Concor), de nem azért, mert az említett vérnyomás túlzottan alacsony lenne, hanem azért, mert manapság a rövid hatású Tensiomint tartós szedésre már nem használjuk, csak sürgősségi vérnyomáscsökkentésre, szétrágva.
Nyugodtan elhagyhatja.

Kapcsolódó cikkek az Alacsony vérnyomás rovatban olvashatók.

2010-12-08 00:20:13
| vérnyomás, gyógyszer