Okozhatja reflux?

Kérdés:  56 éves férfi vagyok, 5 éve magas vérnyomással, de ez kezelve van Carvol (25 mg), Coverex (5 mg) és néha Xanax (0,25 mg) gyógyszerrel.
40 nappal ezelőtt, éjszaka 1 órakor mentőt kellett hívni hozzám erős mellkasi fájdalmam, hasi puffadás miatt és a vérnyomás 200/100 felett volt. Megijedtem. Bevettem 8 db Carvolt, mire helyreállt a vérnyomásom és mire a mentősök odaértek.
Bevittek szívinfarktus-gyanúval, de 11-kor kiengedtek, azt mondták reflux (addig nem is tudtam, hogy létezik ilyen betegség). Szívultrahang, EKG rendben, a terhelést nem sikerült elvégezni, mert túl sok vérnyomáscsökkentő volt a szervezetemben, vissza kellett volna mennem más időpontra, de nem mentem, adtak Tensiomint (25 mg), alkalmanként, ha lesz ilyen erős mellkasi fájdalmam rágjam szét és az majd gyorsan hat.
Kaptam gyógyszert, de nem javultam, 1 hét után elmentem gasztroenterológushoz: hasi UH, gyomortükrözés volt, azt mondta nincs epekövem, van egy pici rekeszsérvem, ami a refluxot okozza, de műteni nem lehet, olyan kicsi és a nyelőcsőhámsejt kicsit felmaródott.
Kaptam Rabyprexet (20 mg) és Motiliumot, azt mondta, a vérnyomás az kardiológushoz tartozik.
De megfigyeltem magamon, hogy mi zajlik le a szervezetemben: savasodás - gyomorégés - erős puffadás - ez felnyomja a rekeszizmom, kegyetlenül szorítja a szívem - hátfájás - és a vérnyomás az egekbe szökik. Rohamként jönnek rám ezek a tünetek! Szinte napról napra rosszabbul voltam, félig ülve aludtam, de háromóránként felébredtem, mert rosszul voltam.
Háziorvos lecserélte a Rabyprexet, Emozulra (40 mg) és adott Kreont is. Kicsit kezdtem jobban lenni, már csak 1-2-szer ébredtem fel éjszaka, el tudtam menni vásárolni úgy, hogy a járás nem okozott problémát, nem jött elő a roham. De 4 napja se éjjelem se nappalom! Odafigyelek az étkezésre, de úgy látom, mindegy mit eszek, ha csak egy pirított kiflit, akkor is ég a gyomrom, puffadok és jön a roham. Ha ülök a gép előtt és nem csinálok semmit, ha elmegyek a WC-ig, 20 m megtétele után, ha lefekszem az ágyra már a félig ülő pozíció sem jó, aludni alig alszom 1-1,5 óránként felébredek, hogy rosszul vagyok. Kapkodom a gyógyszereket, van hogy 3-4 db Tensiomint és 2-3 Nitromint-et veszek be, ezek után elmúlik.
Nem normális, hogy refluxra szívinfarktus elleni gyógyszert szedjek! Már vettem Iberogast, Gaviscont, Maaloxt, ezeket is iszogatom, keveset eszem többször, mégis érzem, hogy savas vagyok és puffadok (ezek után persze jön a többi).
Nem tudom, mit tegyek, hova menjek? Így nem lehet élni, fáradt vagyok, feszült, ideges, félek az éjszakáktól egy kínszenvedés az egész! Az orvos annyit mondreflux! De én félek, hogy így kikészíti a szívem és van, amikor annyira erősek a rohamok, hogy félek, hogy már nem élem túl.
Kérem, tanácsoljon valamit, mit tegyek, hova menjek vagy csak várjak, majd elmúlik?
Előre is köszönöm!

| szorongás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2011 ;16(novemberi)   InforMed

Válasz:  Leírása alapján többféle feltételezésem is van. Pánikbetegség is lehet. Azonban mielőtt mindent erre fognánk, minden más szervi betegséget ki kell zárni. Ha a savtermelést gátló szer maximális dózisú használata két hét alatt nem hoz eredményt, akkor a savtúltengésen kívül kell keresni a panaszok okát, amibe a vastagbél eszközös vizsgálata is beletartozik. Xanax szedését rendszeressé kellene tenni, a Tensiomint csak igazoltan (mért!) magas vérnyomás esetén alkalmazza, a Nitromintet pedig csak akkor, ha valóban úgynevezett \\"szívrohama van\\". Be kellene fejezni a kardiológiai kivizsgálást, és nitrátot (Nitromintet) csak akkor alkalmazzon, ha valóban koszorúsér betegség áll fenn. És nagyon kérem, hogy csak a megengedett mennyiségű gyógyszert használja, (ne vegyen semmiből se egyszerre hatot!), mert megmérgezheti magát.

Kapcsolódó cikkek a Szorongásos betegségek (pánik, fóbia, kényszerbetegségek, stressz) rovatban olvashatók.

2011-11-30 07:55:05
| szorongás