Atorvox mellékhatás

Kérdés:  51 éves férfi vagyok. Háziorvosom magas koleszterinre Atorvox 10 mg tablettát írt fel. Két éve szedem, a koleszterin szintem helyreállt.
Mostanában vettem észre, hogy magasabb a vérnyomásom (144/74, 159/91).
Okozhat az Atorvox magas vérnyomást? Milyen mellékhatásai lehetségesek még?
Várom válaszát és tanácsát!

| gyógyszer, gyógyszermellékhatás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2013 ;18(márciusi)   InforMed

Válasz:  Vérnyomása nem a gyógyszertől nőtt meg, és ha tartósan ennyi, kezelni is kell. A sztatinok, (ami az Atorvox is), lehetséges mellékhatásait részletesen a gyógyszer mellé helyezett leírásból megtudhatja. A koleszterinszint csökkentő gyógyszerek egy, a koleszterin előállításában szerepet játszó enzim, a hidroxi-metilglutaril-koenzim-A reduktáz (HMG-CoA reduktáz) gátlásán keresztül fejtik ki hatásukat. Mivel beavatkoznak egy enzim működésébe leginkább máj- és izomsejt károsító hatása lehet.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2013-03-17 04:20:11
| gyógyszer, gyógyszermellékhatás