Cefzil mellékhatása

Kérdés:  Tegnap írtak fel a 8 éves fiamnak Cefzilt, az első adagot este adtuk be neki 5 óra körül, 22 órakor felriadt, hallucinált, úgy hallotta mintha ordítanék, remegett, majd kérte, hogy vigyük a tornazsákját az ágyba, mert nagyon fél. Nem tudtunk elaludni, adtam neki Calciumot, hátha allergiás reakció, majd elszundítottunk olyan hajnali 2-kor. 3-kor felébresztette az anyját, hogy apa meghalt, az anyja most könnyebben meg tudta nyugtatni, hogy ott alszok mellettük. A reggeli adagot már nem is adom be neki!
Nem tér vissza ez az állapot?

| gyógyszer, gyógyszermellékhatás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2014 ;19(márciusi)   InforMed

Válasz:  Az nagyon helyes, hogy nem adta be, de az esetet mindenképpen házi gyerekorvosával meg kellene beszélni. Nem volt a gyereknek hidegrázásos magas láza? Nem az okozta a hallucinációt?

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2014-03-10 04:55:53
| gyógyszer, gyógyszermellékhatás