Gyógyszerek hatása egymásra

Kérdés:  Ma epegyulladást állapítottak meg nálam. Kaptam az orvosomtól Sumetrolim 400 mg/80 mg tablettát, 2x2 naponta, Algopyrint 500 mg, NoSpa-t 40 mg tablettát, ebből 3x1-et kell szednem, és végezetül BilaGit filmtablettát, amiből szintén 3x1-et kell bevennem.
Sajnos elég szorongós, ideges típus vagyok, ma este sem tudtam aludni egy percet sem, ezért vettem egy Sedacur forte tablettát, viszont a BilaGit tájékoztatójában erre lettem figyelmes: "A készítmény óvatosan alkalmazható együtt: központi idegrendszeri működést csökkentő szerekkel (a papaverin maga is álmosságot, szédülést okozhat, ezért ilyen szerekkel történő együtt adása esetén ezen mellékhatások előfordulásának esélye növekedhet)."
Nem mertem bevenni a Sedacurból emiatt, viszont úgy érzem, nagy szükségem lenne rá, hogy csökkentse a szorongásom és aludhassak éjszaka.
Ön mit gondol, bevehető napi 2 szem a Sedacur forte gyógyszerből, vagy bajom lenne tőle?
Válaszát előre is köszönöm!

| gyógyszer, gyógyszer kölcsönhatás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2014 ;19(novemberi)   InforMed

Válasz:  Nem egészen világos, amit leírt. Ha epehólyag gyulladása van, akkor minek kap hashajtót (Bilagit), ha nincs láza, minek szed Algopyrint?-Ha nem tud aludni, inkább a Bilagit helyett vegye be a Sedacurt. A többit beszélje meg háziorvosával.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2014-11-23 00:03:26
| gyógyszer, gyógyszer kölcsönhatás