Félek az allergiától

Kérdés:  Két éve folyamatosan gyógyszert szedek, vérnyomáscsökkentőt és refluxra Esomeptasolt. Semmi probléma nem volt eddig. Múlt héten azonban a gyógyszer (Esomeprasol) bevétele után furcsa, bizsergő, viszketést éreztem az arcomon, illetve a számban, ami kb. 5-10 percig tartott.
Lehet ez allergia ennyi idő után? Úgy tudom, bármikor kialakulhat. Amúgy is nagyon félek a gyógyszerektől, pontosabban a súlyos allergiás reakciótól. Ez fóbia nálam, amióta egy ismerősömnél élőfordult.
Előre is köszönöm válaszát, további szép napot kívánok!

| gyógyszer, gyógyszermellékhatás, gyógyszer allergia
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2015 ;20(októberi)   InforMed

Válasz:  A savképződést csökkentő úgynevezett PPI gyógyszerekkel , mint ami az Esomeprasol is, jó időnként szünetet tartani. Ha savas panaszai továbbra is vannak Salvus vizes ivókúra javasolt, ez nem allergizál.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2015-10-09 04:45:09
| gyógyszer, gyógyszermellékhatás, gyógyszer allergia