Magas koleszterin

Kérdés:  Betegségeim: Magas vérnyomás 2005. óta, gyógyszerrel kezelve. Reflux 2007. óta gyógyszerrel kezelve. Magas koleszterin, mely 2015. februárban 7,2 volt, áprilistól Xetert rendelt a háziorvos, melytől augusztusban igen erős izomfájdalmaim lettek, tehát abbahagytam. 2 hónap múltán 8,3 lett és a májenzim is határérték fölé emelkedett.
Orvosom más szimvastatin hatóanyagú gyógyszert írt fel, de annak tájékoztatója szerint, hasonló panaszaim lehetnek.
Általában fogékony vagyok a mellékhatásokra sajnos. 61 éves nő vagyok. Mit tanácsol?

| koleszterin
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2015 ;20(novemberi)   InforMed

Válasz:  Nem valószínű, hogy két hónap alatt ennyit változott volna a koleszterin szintje. Mennyi volt, amikor kezelni kezdték a hypertoniáját (magas vérnyomását)? Ha mellékhatások jelentkeznek, és ráadásul még magasabb a szérum koleszterin szintje, nem kísérleteznék az újabb gyógyszerrel, több bajt okozna, mintha nem szedne semmit. Ha túlsúlyos, inkább diétázzon.

Kapcsolódó cikkek a Koleszterin és más zsírok rovatban olvashatók.

2015-12-02 08:10:47
| koleszterin
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop