Makacs spontán ínyvérzés, ínygyulladás

Kérdés:  Tavaly júniusban egy rosszullét miatt 2 stent került beépítésre a koszorúerembe. Nem volt szívkárosodásom, de a protokoll szerint szednem kell Aspirin protectet és Zyllt-et 75 mg (véralvadásgátlókat) (INR, trombocota norm.). Magas vérnyomásra Amlopidin Tevát szedtem, amitől gingiva hyperplásiát kaptam mellékhatásként, amitől olyan spontán ínyvérzésem lett, hogy éjjel vérző teli szájjal ébredtem.
Elmentem egy parodontológushoz, aki csinált egy alapos fogkőlevételt és tanácsolta, hogy cseréltessem le a kalcium csatorna blokkoló gyógyszert más hatóanyagra. Ez megtörtént, Tenaxumra. A helyzet ettől sokat javult, elmúlt a hyperplasia, de a spontán enyhe ínyvérzés és ínygyulladás még mindig fennáll kb. 3 hónap után is.
Béta blokkolóként Concor cort kell szednem.
Szeretném tudni az orvos szakmai véleményét, hogy vajon melyik gyógyszer lehet még ludas a szenvedésemben?
Köszönöm szépen válaszát!

| ínyvérzés, ínygyulladás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2018 ;23(áprilisi)   InforMed

Válasz:  Mivel kétféle vérhígítót is szed, nem csoda, ha van egy enyhe fogínyvérzése, de talán C vitamint is kellene szednie.

Kapcsolódó cikkek a Fogszuvasodás, ínysorvadás, fogpótlás rovatban olvashatók.

2018-04-19 03:59:15
| ínyvérzés, ínygyulladás
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop