Hasmenés

Kérdés:  Tisztelt Doktor Nő! 26 éves nő vagyok. Panaszaim a következők: januárban a nőgyógyászom méhgyulladásra gyanakodva Dalacin tablettát írt fel, amit be is szedtem. Abbahagyása után hasmenésem lett, amivel kórházba is kerültem és ott kiderült, hogy Clostridium difficile fertőzésem van. Először Klion tablettát kaptam rá, ami után nem múlt el, ezért következett a Vancomycin. Ezek után úgy tűnt elmúlt, de mégse. Felírták a Dificlir tablettát, a 10 napos kúra 6. napján járok, de még mindig hasmenésem van, főleg reggelente, meg hányingerem van. Gyakran fáj a hasam is jobb oldalt, hol a köldököm mellett, hol feljebb. Már nem vagyok biztos benne, hogy ez még mindig a Clostridium, mert a Dificlir szedése előtt megismételt széklet vizsgálat negatív eredményt hozott. A kórházban végzett (februárban) vérkép rendben volt. Hova mehetnék, hogy kiderüljön mi a bajom? Előre is köszönöm válaszát.

|
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2019 ;25(májusi)   InforMed

Válasz:  Az egész a Dalacin mellékhatása, és legjobb tüneti szerek alkalmazása mellett türelemmel ki kell várni, míg magától rendeződik. A legtöbb antibiotikum a bélflórát felboríthatja, ebben is élenjáró a fenti gyógyszer. Leginkább a Clostridium difficile elnevezésű spórás bélbaktérium toxintermelése jelenik meg, mely az esetek nagy részében gyógyszeresen kezelhető. Olykor a kórkép hosszasan is nem rendezhető marad, ilyenkor próbálkoznak széklet transzplantációval.

2019-05-15 16:46:52
| hasmenés, bélflóra