Híg széklet

Kérdés:  Tisztelt Doktornő! Néhány hónapja a székletem megváltozott, híg, kenőcsös lett. Általában csak reggel van, mindig is felkelés után mentem 5-10perccel. Ritkán van többször. 2-3szor előfordult, hogy többször voltam egy nap és mindig csak egy picike volt. Étvágyam nem változott, nem fogytam. A koleszterinszintem magas (7,2), szedek rá gyógyszert, valamint véralvadásgátlót, Rivotrilt, Tegretolt és Lamolepet. Egy hónapja voltam vérvételen. A vas alacsony, kaptam rá gyógyszert, de egy éve is ugyanilyen volt. Nagyon stresszes vagyok mindenen és nagyon sokszor. A háziorvossal elég nehéz bizalmasan beszélni, a gasztroenterológiára pedig beutaló kell. Mik lehetnek az okok, tudna e segíteni benne? Tudom egy vizsgalatot nem pótol. Tisztelettel és köszönettel.

|
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2019 ;25(júliusi)   InforMed

Válasz:  A széklet állagának megváltozása lehet gyógyszer mellékhatás, de elhúzódó fertőzés „maradéka” is, ami még az átmeneti vas szint csökkenést is okozhatja. Stressz okozta savtúltengés is állhat a háttérben. Beszéljen mégiscsak háziorvosával, nem hinném, hogy gasztroenterológusra lenne szüksége.

2019-07-10 20:27:30
| széklet