Magas vérnyomás

Kérdés:  Tisztelt Dr. Szendei Katalin! Évek óta magas a vérnyomásom. Eddig a gyógyszerekkel olyan 140 körüli volt. Szombaton felment 172-re, és csak azután ment lejjebb, hogy bevettem a szokásos gyógyszereimet. Azóta is a gyógyszerek ellenére is felmegy 160-ra. Gyógyszerek: Atorvastatin 20 mg. Amlodipin-Teva 5 mg. Con Cor 2,5 mg. Tenaxum 1 mg. Doxazosin hexal 2 mg. Ezekből napi 1x kell bevennem. Mikor olyan magasra felment a vérnyomásom bevettem egy Tenaxum tablettát. Az viszont nagyon levitte egy időre a vérnyomásomat. (117-re) Kérdésem az lenne, hogy mit tegyek, melyikből vegyek be délelőtt is? Sajnos az orvosunk szabadságon van, hiába mentem le a rendelőbe, elhajtottak, hogy menjek holnap. 66 éves vagyok, még nem szeretnék agyvérzést kapni. Előre is köszönöm a válaszát. Tisztelettel:

|
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2019 ;25(augusztus)   InforMed

Válasz:  Ezektől még nem fog agyvérzést kapni. Ha most átmenetileg kissé megemelkedett a vérnyomása, akkor valóban lehet emelni a gyógyszereit, például az amlodipint napi kétszer, vagy ahogy helyesen tette a Tenaxumot is, de legközelebb csak felet vegyen belőle. Ha a pulzusa nem nagyon alacsony, a bisoprolol (Concor) is emelhető. Az Atorvastatin nem vérnyomás gyógyszer, azt nehogy emelje.

2019-08-13 13:55:30
| magas vérnyomás

Web Design & Development Prowebshop