Pajzsmirigy, béta-blokkoló

Kérdés:  Tisztelt Doktornő! Két hónapja pajzsmirigy túlműködést állapítottak meg nálam, aminek mostanra a Metothyrin hatására a tünetei jelentősen mérséklődtek, már csak napi felet kell szednem. Akkor nyugalmi állapotban és éjjel is magas volt a pulzusom, amire Huma-pronolt kaptam, amiből napi negyedet vagy kétszer negyedet vettem be. Kardiológusnál egyébként voltam akkor, szívritmuszavart nem állapított meg, csak hogy magas a pulzus a pajzsmirigy miatt. Most két hónap elteltével a hormoneredményeim a normál tartományba kerültek, Metothyrint szedem tovább a napi felet. A problémám, hogy a béta blokkolót nem tudom hogyan használjam, ugyanis most már nem folyamatosan magas a pulzusom, olyan 70-80 között mozog, de főleg reggelente idegesen ébredek, olyankor megugrik 100-ig. Napjában többször megugrik így, ez változó, hogy hányszor, akár nyugalmi helyzetben is, ezt akár stresszesebb gondolatok is kiváltják. Mivel alapból alacsony a vérnyomásom, olyan 90/70 körül szokott lenni, nem annyira örülök a béta-blokkoló vérnyomáscsökkentő hatásának. Nem tudom, mivel teszek jót, ha szedem, akkor is rendszeresen szedjem-e, vagy csak alkalmanként, vagy ha nem szedem, és inkább légzőgyakorlatokkal igyekszem visszaállítani a felugrott pulzusomat? Ha szeretném elhagyni a béta blokkolót, azt hogyan tegyem, mert hallottam, hogy nem lehet azonnal abbahagyni. Várom megtisztelő válaszát.

|
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2019 ;25(májusi)   InforMed

Válasz:  A minimális napi dózis (2x1/4) bétablokkolót a leírtak alapján célszerű lenne folytatni.-

2019-05-15 16:44:56
| béta-blockoló