Szív tájon enyhe szorítás és diszkomfort

Kérdés:  Tisztelt Doktornő! 23 éves férfi vagyok, az elmúlt 4-5 évben az egyetemi tanulmányaim miatt stresszes, mozgásszegény életmódot éltem/élek. Túlsúlyom is van ebből kifolyólag (179 cm-98 kg), amin már dolgozom. Egyáltalán nem iszom, és nem dohányzom. Az elmúlt egy hónapban arra lettem figyelmes, hogy szívtájon, kimondottan ott, esetleg szegycsontnak bal oldalán enyhe szorító érzés, sokszor mintha több szabálytalan erősebb dobbanás is időről időre visszatér, de csak néhány, 2-10 másodpercig. (Általában, ha kicsit megütögetem a mellkasom, nyújtózok egyet, abbamarad.) Vannak napok, amikor egyáltalán nem, van, amikor -például most is – kb. fél óránként, jellemzően délután/este fele gyakrabban. Kimondottan levegő vételéhez vagy mozgáshoz sem kötődik, talán futópadon kevesebbet is érzem. Kardiológiai kivizsgáláson egyszer voltam eddig, 1,5 éve, akkor az volt az ok, hogy bár tünetem nem volt, gyorsnak találtam a pulzusom (percként nyugalmi helyzetben 88-96). Szív ultrahang, EKG, Holter EKG után az orvos azt mondta, hogy valóban gyorsabb az átlagnál, Magne B6 javasol, de semmilyen rendellenesség nincs. Ennyi idő alatt történhetett valami? Az ilyen feldobbanásoknál nagyon megijedek, rögtön fel is pattanok, ha ülök. Kérem tanácsát, hogy mi lehet ez, mennyire veszélyesek ezek a tünetek? Tisztelettel köszönöm.

|
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2020 ;26(január)   InforMed

Válasz:  Mivel a kardiológus nem talált semmi szervi betegségre utaló eltérést, panaszai stressz hatására megjelenő extraszisztóliák (ES) okozzák. Ha gyakori és szapora pulzussal is jár, kérjen háziorvosától egy alkalmanként bevehető bétablokkolót (pl. Betaloc 10mg) és/vagy enyhe szorongásoldót, de az utóbbi helyett légzésgyakorlatok végzése is hatásos lehet.

2020-01-08 12:45:36
| stressz, extraszisztolék

Web Design & Development Prowebshop