Vérnyomás csökkentés

Kérdés:  T. doktornő. Férjem fél éve hunyt el, közbejött a bezárás is, egyedül maradtam pánikos lettem. Xanax 0.25 kapok és Escitapaloramot is. Azóta időnként nem lehet kiszámolni, kiugróin magas lesz a vérnyomásom,160-180körüli. Ügyeleten is voltam miatta, EKG jó, vérvétel jó, nyelv alá fújás, tabletta szétrágás, infúzió, 2óra múlva hazaengedtek. Enalapril tablettát kaptam. Időnként frontoknál újra kiugrik 150-ig. egyébként max. 130-140körül mozog. Van, hogy száz száztízkörüli. Ilyenkor fél szemet veszek be, de az 90körüli lesz, fejfájás, szédülés, rossz közérzet.Kérdésem: miért kell folyamatosan gyógyszert szedni, ha közben alacsony is. Mit okoz vagy használ-e, ha csak magas értéknél szedjük be. Folyamatos RA kezelés Ebetrexán szuri, Medrol. Köszönöm szíves válaszát!

| magas vérnyomás
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2020 ;26(október)   InforMed

Válasz:  Valóban lehetséges, hogy csak, ha 150/100 Hgmm fölé emelkedik a vérnyomása, akkor vesz be gyógyszert, ami első lépésben plusz 1 tabletta Xanax legyen, és csak ha ez nem rendezi, akkor 20 perc múlva rágjon el 25 mg Tensiomint. Az utóbbit 2 óránként megismételheti. Ha-nagy dózisú Medrol emeli meg a vérnyomását, akkor valamilyen vízhajtó vérnyomáscsökkentö használata is célszerű alkalmanként, vagy akár tartósan.

2020-10-13 19:17:33
| magas vérnyomás
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop