Töredezett köröm, hajhullás

Kérdés:  A tüneteim eleinte töredezett köröm és hajhullás volt. Majd ezzel egy időben alacsony vérnyomás és vérszegénysége tünetei. A patikában a vérszegénységre kaptam gyógykészítményt, ami segített a tüneteket alábbhagyni és a körmöm is szépen javult. Vigyáztam rá, körömlakkal is védtem.
Majd a gyógykészítmény elfogyott, pár hét múlva elkezdett töredezni, beszakadozni a körmöm és a hajhullás is előjött. Szeretném kérni a tanácsát, mivel tudnám kiváltani étkezésben, hogy a tünetek elmúljanak és újból szép körmöm, és hajam legyen?
Milyen betegség okozhatja, ha annak mondható? Mivel tudok magamon segíteni, táplálkozás területén?
Előre is köszönöm, hogy időt szakított rám.

|
| Perjés, Y.; Az Orvos válaszol - Perjés Yvette 2008 ;13(februári)   InforMed

A körmök színe, alakjuk vagy állaguk megváltozása a külső hatásokon túl betegségekről, akár szervi bajokról is árulkodhat. A köröm töredezését okozhatja bőrgyógyászati betegség (például a pikkelysömör, foltos hajhullás) és egyéb szervek megbetegedései is lehetnek a háttérben. Így a gyenge, töredezett köröm jelezhet fertőzést, például tbc-t, hormonális betegségeket (például a pajzsmirigy túl- és alulműködését), vashiányos vérszegénységet, csontritkulást.
Haj és körömtápláló vitaminok, nyomelemek:
A-vitamin: hiánya esetén a körmök beszakadása, letörése, túlzott elvékonyodása, ill. bőrszárazság jöhet létre. Ez a vitamin felelős a haj fényességéért is. Legnagyobb mennyiségben a tengeri halak májában, paradicsomban a sárgarépában, zöld növényekben (pl.brokkoliban, spenótban) sárgabarackban, a tojás sárgájában, tejben, vajban fordul elő.
B1-vitamin: a B1-vitamin a kollagénben gazdag kötőszöveteinket egészségesen tartja, szükséges az izmok, az idegrendszer működéséhez is. B1-vitamin található a teljes kiőrlésű gabonafélékben, barna rizsben, borsóban, tejben, sovány húsokban.
B2-vitamin: elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy körmünk és hajunk egészséges legyen, megtalálható például a májban, a zöldleveles zöldségekben stb.
B6-vitamin: szükséges a vörösvértestek képzéséhez, az ideg-, izom-, csontrendszer működéséhez elengedhetetlen. B6-vitamin található például a répában, banánban, tojásban élesztőben, rizskorpában.
A C-vitamin nélkülözhetetlen az egész szervezet számára, de a szervezet nem képes elraktározni, minden nap folyamatosan pótolni kell. Fokozza a szervezet ellenálló képességét és az egyes vitaminok hatását. A zöld növényekben, a paprikában, citrusfélékben és csipkebogyóban található legnagyobb mennyiségben
A Biotin vagy más néven H-vitamin is fontos,A biotin a haj fehérjeszerkezet-képzésében játszik fontos szerepet, döntően befolyásolja a haj minőségét és növekedését mert elsősorban a hajgyökereket táplálja. Magas Biotin tartalmúak a növényi magvak, a burgonya és a tej.
A magas kalcium tartalmú ételek fogyasztása is ajánlott. Ilyen élelmiszerek a tej, a sajt, a túró.
A fénytelen töredezett haj szarutartalma és fehérjetartalma hiányos, pótlására kovaföldet használhatunk, ami hatékony a töredezet körmök elleni küzdelemben is
Folsav: a haj fehérjeállományát építi, Folsavban gazdag élelmiszerek: máj, tojássárgája, szója, karfiol, zöldbab, dió, mogyoró.
Vas: vérünk alapvető alkotóeleme, megtalálható a szárított szilvában, datolyában, lencsefélékben stb.
Réz: legjobb forrásai a hüvelyesek, a gabonafélék és a máj.
Cink: legnagyobb mennyiségben a húsok, a máj, a hüvelyesek és a tojás tartalmazzák.
Jód: használjon jóddal dúsított konyhasót
Törekedni kell arra, hogy lehetőség szerint a szükséges vitamin és nyomelem mennyiség, ne szintetikus úton, hanem egészséges étrend és életvitel kialakításával legyen biztosított a szervezet számára.
A fentiek értelmében a köröm és haj állapota sokféle betegségre utalhat. Forduljon háziorvosához, hogy kivizsgálással tisztázzák a probléma eredetét. A vitaminok alkalmazásával és adagolásával kapcsolatban is mindig kérje ki orvosa véleményét!

2008-02-17 22:18:02
|
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop