Penicillinérzékenység?

Kérdés:  Két és fél éves kislányomnál az elmúlt héten magas láz kezdődött. A gyermekorvosunk ktüszős mandulagyulladást diagnosztizált nála, és Ospen szirupot rendelt neki, 3x5 ml. Csak két alkalommal szedte be a kislányom, és az egész testét elborító kiütésszerű pöttyök jelentek meg. A vérkép - amit szintén a háziorvos végeztetett el, a következő eredményt adta (csak az eltéréseket írom): MCH 25 (eredm.) pg (mért.egys.) 27-35 (ref tartomány) MON % 8,3 (eredm) % (mért.egys.) <5 (ref. tartomány) CRP 46,85 (eredm) mg/l (mért.egys.) <5 (ref tartomány) sGOT 36 (eredm) U/l (mért.egys.) <32 (ref.tartomány).
A férjem (a gyermek édesapja) penicillinérzékeny. Kíváncsi lennék az Ön véleményére a penicillinallergia tekintetében, mivel a két kezelő orvos eltérő állásponton van.
Szedhet a kislányom a továbbiakban penicillin tartalmú készítményt?
Várom szíves válaszát!

| gyógyszer
| Vígh, E.; Az Orvos válaszol - Dr. Vígh Elek 2010 ;15(júliusi)   InforMed

Válasz:  Kedves Anyuka!
A fentiek nem zárják ki, hogy ha szükséges, penicillin-származékot kapjon.
Üdvözlettel

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2010-07-14 13:40:18
| gyógyszer