Egészségügyi reform - otthon

A megelőző gyógyászat amerikai szakemberei szerint a lakosság egészségi állapotának javításának legjobb módszere az, ha az emberek egészségesek maradnak.

egészség, megelőzés | InforMed Hírek7   InforMed | Dobos, L.
Az egészségügyi kiadások nagy részét kell olyan megelőzhető betegségek gyógyítására fordítani, mint a szívbetegség, a 2. típusú diabétesz, a stroke és a rák számos fajtája. Emberek milliói éveket veszítenek az életükből, és utolsó éveiket is rokkantan, betegen töltik.

Ennek azonban nem kell így lennie. Egy 23 153 felnőtt bevonásával készült vizsgálat szerint azok között, akik négy alapelvet követtek - nem dohányoztak, nem híztak el, sokat mozogtak és egészségesen étkeztek - 80 százalékkal ritkábban fordult elő krónikus betegség, mint azok között, akik nem éltek egészségesen.

Az ilyen eredmények azt támasztják alá, hogy a legjobb módszer a megelőzés. Mégsem könnyű rávenni az embereket arra, hogy változtassanak egészségtelen életmódjukon. Az otthoni egészségreform érdekében 5 tippet adunk a változtatáshoz:

1. Legyünk aktívabbak, mozogjunk többet

A testmozgásnak annyi előnyös hatása van az egészségre, hogy akár már csodaszernek is nevezhetnénk. Már napi fél órás élénk ütemű sétával is nagymértékben csökkenthető a szívbetegség, a diabétesz, sok rákfajta kockázata.

2. Tartsuk meg egészséges testsúlyunkat

Ezt persze könnyű mondani, de nehezebb betartani, az adatok arra utalnak, hogy az elmúlt öt évben igencsak elhízott a lakosság. Pedig már néhány kiló leadása is sokat jelent. Ha normális a testsúlyunk, tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy ezt a súlyt tartani is tudjuk. Az egészséges étrendhez sok zöldség és gyümölcs és teljes kiőrlésű gabonaféle tartozik. A bevitt kalóriamennyiség csökkentésének nagyon egyszerű módszere, ha nem fogyasztunk cukrozott üdítőket, helyette vizet iszunk.

3. Járjunk szűrésekre és oltassuk be magunkat

Napjainkban, amikor a vezető hírek között szerepel az influenzajárvány, nem kell senkit sem emlékeztetni arra, hogy az oltás nagymértékben csökkenti a fertőzés veszélyét, mégis, nem mindenki oltatja be magát.

Életmentők lehetnek a rutin szűrések is, valamint fontos, hogy normális szinten tartsuk a koleszterin szintet és a vérnyomást.

4. Ne dohányozzunk, a leszokás életeket menthet

Ehhez nem kell sok magyarázat, mégis, a tüdőrák az egyik vezető halálok, és az esetek 80-90 százalékában a dohányzásnak tulajdonítható.
A dohányosok száma csökkent az Egyesült Államokban és hála egy sor nikotinpótló kezelési módnak, manapság könnyebb leszokni, mint eddig bármikor.

5. Találjuk meg az örömet a család, a barátok körében

Ha valaki élvezi az életét és rokonok, barátok veszik körül, azzal nagymértékben hozzájárul egészsége megőrzéséhez. A kiterjedt társadalmi kapcsolatok a kutatók szerint óvnak például az érelmeszesedéstől is.

WebMD
| egészség, megelőzés
2009-12-21 13:17:43
hírdetés
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop