Antidepresszáns, elesés, csípőtáji törés

Az antidepresszánsokat vagy opioid tartalmú gyógyszereket szedő idősebb emberek esetében több mint kétszeres a kockázata annak, hogy csípőtáji törést szenvedjenek, a Dél-Ausztráliai Egyetem (UniSA) által kiadott tanulmány szerint.

| InforMed Hírek16   InforMed | Glanz, J.

2018-ban több mint 28 ezer, 50 év fölötti ausztrál került kórházba csípőtáji töréssel. Az elesés, így a csípőtáji törés kockázata jelentősen nagyobb volt azoknak a körében, akik kedélyjavítót és szorongásoldót szedtek.

Az antidepresszánsok, opioidok, epilepszia elleni gyógyszerek, szorongásoldók, továbbá a skizofrénia és bipoláris rendellenesség kezelésére használt szerek mind emelik a csípőtáji törés kockázatát" Ezeknek a gyógyszereknek a kombinációja ötszörösére növeli a csípőtáji törés esélyét.

Az elesés kockázatát a testedzés és a gyógyszerek helyett például a foglalkozásterápia is csökkentheti a kutatók szerint.


| gyügyszer, elesés, csípőtáji törés
2019-06-11 09:27:15