A lúdtalp kezelése

Felnőtt korban, ha a lúdtalpra utaló tünetek jelentkeznek, szükséges a boltozat alátámasztása betéttel. Ha jó a betét, a test súlya a betéten nyugszik, tehermentesítve ezzel a megfáradt tartószalagokat. A boltozati süllyedések következtében a test súlyát jelentő erő járáskor kóros utat jár be a talajon. A jó talpbetét az erő lefutását normális irányba tereli. A betét használata közben a korrekció hatására fél-egy év után gyakran jelentős állapotjavulást figyelhetünk meg. Ezért igen fontos a korai diagnózis és a korán elkezdett betétviselés. Új és hasznos módszer a komputeres talpbetétkészítés.

Betét

A beteg mezítláb speciálisan megvilágított üveglapra áll, a láb lenyomatát alulról kamerával felvesszük, a képet komputerbe visszük. A komputer a képet analizálja és színes nyomástérképen jelöli ki a túlterhelt részeket. Ennek alapján már nagyon könnyű a szakembernek az egyedi betét megszerkesztése és összeállítása.

A módszer jelenleg az egyik legkorszerűbb módszer a láb statikai problémáinak diagnosztikájában és kezelésében. A betét állandó viselése legtöbbször megszünteti a panaszokat.

Egyéb módszerek

A betét viselése mellett több bevált módszer van, hogy a lúdtalpas mérsékelje a kellemetlen tüneteket, ill. megelőzze az állapot romlását, a boltozat további lesüllyedését. Először is, tanuljunk meg helyesen járni: párhuzamos, nem kifelé fordított lábbal. Ügyeljünk arra, hogy talpunk a sarok és az öregujj ívén görbüljön. Álláskor a láb mindig a külső élén nyugodjon, ne engedjük, hogy a belboka lebillenjen.

Másodszor: lábtorna. Célja a zsugorodott szalagok nyújtása, az izmok erősítése. Alapgyakorlat: a láb külső szélén állásból lábujjhegyre emelkedés. Ülő helyzetben többször hajlítsuk karomállásba a talpunkat, majd maximálisan feszítsük ki. Forgassuk lábunkat bokában mindkét irányban, öregujjunkkal próbáljunk O betűt rajzolni a levegőbe.

Harmadszor: masszázs és lábfürdő. Erős kézzel masszírozzuk az egész lábat, főleg a boltozat ívét. Előnyös, ha a műveletet egyik hozzátartozónk végzi. Természetesen a kölcsön masszázs visszajár. Egymás talpával történő gyengéd foglalkozás jótékony hatását nem csak az ortopédusok, hanem - minden bizonnyal - a pszichológusok is alátámasztják.

A lúdtalp ellenes intézkedések sorát lábfürdővel fejezzük be. Egyik lavórba hideg, a másikba meleg vizet öntsünk, lábunkat felváltva helyezzük egyik, majd másik edénybe. Tíz percig végezve a gyakorlatot, tapasztaljuk majd a kiváló eredményt. (A talp egyes természetgyógyászok szerint egyébként is kitüntetett helye az emberi testnek, a vele való foglalkozás számos, előnyös élettani működést stimulál.)

A cipő:

Végül néhány szót a cipőről: lehetőleg bőrből készüljön, a talpa is. A jó cipő drága (igaz, a rossz is). A talp szélessége a terheléskor szétterülő lábfej formájához igazodjon, sehol se szorítson. A belső széle domborúan megemelt legyen, de még jobb az egyedileg készített, a láb formájához és elváltozásaihoz igazodó talpbetét. Ha betétet kell viselnünk, azt cipővásárláskor vigyük magunkkal, hogy meggyőződhessünk arról, a betét belefér-e a cipőbe. A sarkatlan cipő az egészség szempontjából nem megfelelő viselet, célszerűbb a 2-5 cm sarokmagasságú lábbeli. Sétához, járáshoz viseljük a magasabb sarkú, míg álló munkához az alacsonyabb sarkú cipőt. A divat ellen felesleges keresztes háborút folytatni, de legalább munka közben ne az legyen a fő szempont. A munkacipő kényelmes, erős és vastag talpú legyen, mérsékelten magas (kb. 3 cm) sarokkal.

| lúdtalp, lábboltozat, boltozat, alátámasztása, betéttel, lúdtalpra, utaló, tünetek, láb, statikai, problémái, lábtorna, masszázs, lábfürdő, cipő
2002-07-18 12:37:14
hirdetés

Web Design & Development Prowebshop