Tippek derékfájás ellen

Minden tíz emberből nyolcnak fáj a dereka élete valamelyik szakaszában, különösen igaz ez a nőkre, hiszen ők járnak hatalmas táskákkal, hordanak ki gyereket, majd cipelik a kicsit. Szakemberek a következő tippeket adják a hátfájással küszködőknek, illetve azoknak, akik szeretnék megelőzni a bajt.

derékfájás, gerinc, testtartás | InforMed Hírek7   InforMed | Dobos, L.
Együnk sok brokkolit.

A kalcium igen fontos az erős csontokhoz, de a kalcium beépüléséhez K-vitaminra is szükség van, amit a zöld színű zöldségfélék tartalmaznak, elsősorban a brokkoli és a spenót.

Ne cipekedjünk.

Ha a táskánk súlya meghaladja testsúlyunk tíz százalékát, már túl nehéznek számít. Az sem mindegy, hogyan viseljük; a legjobb a hosszú vállszíjon, keresztben átvetett táska, ahogy például a postások hordják.

Fontos a helyes alvási testhelyzet.

Megdőlni látszik az a korábban elfogadott nézet, hogy minél keményebb az ágy, annál egészségesebb. A fejünk ne legyen magasabban, mint a gerinc vonala, akár hátunkon, akár oldalunkon alszunk.

Erősítsük a hasizmainkat.

A derék- és hátsérülésektől véd, ha kellő erős a hasizmunk. Jó gyakorlat hanyatt feküdni, hajlított térddel, és a hasat a gerinc felé behúzni, míg a medence kicsit megemelkedik.

Törekedjünk a helyes testtartásra.

Ha valaki nyolc órát vagy többet is tölt az íróasztal mellett, megfájdulhat a háta, dereka. A helyes testtartás: támasszuk meg a derekunkat, és talpunk legyen a földön.

Health.com
| derékfájás, gerinc, testtartás
2009-03-10 20:23:50
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop