Egy kanadai diák síelők és snowboardosok számára landoló matracot fejlesztett ki, azt remélve, hogy ezzel új biztonsági normákat vezethet be a szabadstílusú (freestyle) síelésben és snowboardozásban.
Vadonatúj vizsgálati eredmények szerint a biztonsági övvel együtt használt ülésmagasító valódi védelmet jelent a 4-8 éves gyermekek számára egy baleset során.
Jól tudjuk, hogy a biztonsági öv életet menthet. Ennek ellenére sok várandós anyuka nem csatolja be az övet, mert attól fél, hogy egy baleset esetén a szíj károsíthatja magzatát. De tényleg kockázatot jelent a biztonsági öv a baba számára?
Az Egyesült Államokban mindössze öt államban tilos a mobiltelefonálás vezetés közben, de az országos közlekedésbiztonsági tanács szerint országosan kötelezővé kellene tenni. A tanács azt tervezi, hogy határozott lobbitevékenységet fejt ki mind az 50 államban és Washington DC-ben, el akarják érni, hogy törvény tiltsa nem csak a kézben tartott mobillal történő telefonálást és az sms-ezést, hanem a kihangosítóval végzett telefonálást is.
Az Egyesült Államokban közel 60 halálesetet okozott már az úgynevezett „autószörf” a CDC beszámolója szerint. Ez a tevékenység az intézet meghatározása szerint „olyan izgalmat kereső tevékenység, ami során egy olyan autó külső részén utazunk, amit valaki más vezet”.
Egy nemrégiben közzétett jelentés szerint 1991 és 2005 között megduplázódott azoknak a 65 évesnél idősebb emberek száma, akiket mozgólépcsőn ért baleset, emiatt az Egyesült Államokban közel 40 000 sérültet láttak el a sürgősségi osztályokon.
Egy amerikai vizsgálat szerint a testméretek növekedésével arányosan csökken a biztonsági öv használata. Sajnos, előfordul, hogy a kövérek használnák ugyan a biztonsági övet, de az autógyárak nem minden esetben gyártanak hosszabb övet vagy a meghosszabbítást.
Lassan ideje füvet nyírni, de óvatosan – a tavasz a fő szezonja a fűnyíróval kapcsolatos baleseteknek is. A Johns Hopkins-egyetem gyermekgyógyászai szerint a fűnyíró a gyermekkorban elszenvedett végtagcsonkolások legfőbb oka.
Az amerikai orvosszövetség folyóiratában, a JAMA-ban megjelent cikk szerint egy újfajta diagnosztikai modell segítségével azonosíthatók a csípőtáji törés szempontjából legnagyobb kockázatnak kitett nők, még akkor is, ha nincs csontritkulásuk.
A WHO szakembereinek jelentése szerint a 25 év alattiak nem az AIDS, a rák vagy más betegség miatt halnak meg, hanem leggyakrabban közlekedési balesetben. Évente közel 400 ezer fiatal veszíti életét az utakon.