Hajszálerek, bevérzés

fájdalom, hajszálerek, bevérzés | Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin   InforMed | Szendei, K.

Tisztelt Doktornő!

A combomban elpattannak a hajszálerek. Ennél jobban zavar, hogy sokszor fájdalom is kíséri ezt az érpattanást. Ilyenkor belehasít a fájdalom a lábamba egy pillanatra. Szoktam szedni rutascorbint, de állandóan nem szedhetem. Nem mindennap történik ez velem, kétszer háromszor havonta. Általában valamilyen intenzívebb mozgást követően, de fájdalmas és elég ijesztő is számomra. Egy korábbi elpattanásnak még mindig megvan a nyoma a lábamon. Egy kisebb lila folt. Nem szívódott fel azóta sem. Mi a véleménye? Mitől érezhetem ezt a fájdalmat és orvoshoz kell e ezzel fordulni? A testvéremnek is tele van a lába hajszálér elpattanásokkal, de neki nem szokott fájni.

Válaszát előre is köszönöm.

Az érfalak "gyengesége" lehet veleszületett hajlam (testvéremnek is van). A megpattant hajszálérből keletkező bőr alatt vérömleny nyomási tüneteinek következménye a fájdalom.

Azonban abban az esetben, ha csak mostanában jelentkezik ez a tünet, nem árt hematológus szakorvost felkeresni esetleges véralvadási zavar kizárására. Ha a véralvadási zavar kizárható, akkor sok teendő nincsen, szépséghiba. Természetesen Rutascorbint vagy Venorutont minden gond nélkül folyamatosan szedhet.

A válaszok az orvos és beteg személyes találkozását, illetve az orvosi vizsgálatot nem pótolják!

| fájdalom, hajszálerek, bevérzés
2002-07-11 13:55:36

Web Design & Development Prowebshop